2019. december 26., csütörtök

Mézeskalács csokoládélikőr

Hozzávalók:

10 dkg barna cukor
3 tojás sárgája
3 dl habtejszín ( dobozos, pasztőrözött )
20 dkg étcsokoládé
3 dl vodka
2 dl víz
mézeskalács fűszerkeverék

Elkészítés:

A tojások sárgáját keverjük habosra egy tálban, majd gőz fölött főzzük addig, míg a cukor felolvad.
(Azért ne tegyük nyílt lángra, mert akkor a tojás sárgájából rántotta lesz!)
Az apróra feldarabolt csokihoz adjuk hozzá a tejszínt, fűszerezzük a mézeskalács fűszerkeverékkel ízlés szerint, és takarék lángon addig főzzük, míg a csoki felolvad. Ezután óvatosan adjuk hozzá a tojásos keveréket is és pár percig még főzzük össze. Szűrjük át, és hagyjuk kihűlni.
Ezután öntsük fel a vodka és a víz keverékével.

Öntsük üvegekbe és hűtőbe tároljuk. Egy nap után összeérnek az ízek, és jól be is sűrűsödik.
Kb. 10%-os alkoholtartalmú lesz az ital.


Tipp: Én egyből dupla mennyiséget csináltam, amihez 6 dl. vodka kellett volna. De én csak 5 dl-es vodkát kaptam, ezért a dupla adaghoz 5 dl vodka+5dl vizet használtam. Egy kicsit alacsonyabb lett az alkoholtartalma, de így is tökéletes lett. kb. 1.7 l likőr lett a dupla mennyiségből.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.